Spojrzenie na to, jak sprężone powietrze napędza wyścigi drag racing

Udostępnij

Jeśli uważasz się za fana wyścigów drag racing, to prawdopodobnie znasz Don Schumacher Racing (DSR). DSR, z siedzibą w Brownsburgu w stanie Indiana, wystawia siedem zespołów NHRA w serii Mello Yellow Drag Racing i jest 16-krotnym mistrzem świata, co stawia ich wśród elitarnych zespołów w tym sporcie. Jak mówi właściciel Don Schumacher, bycie najlepszym oznacza posiadanie najlepszych, od oddanych sportowców po sprzęt używany do naprawy ich śmiesznych samochodów.

Jak sprężone powietrze jest wykorzystywane w wyścigach drag racing

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że sprężone powietrze jest wykorzystywane w wyścigach drag racing do takich zadań jak montaż i demontaż silników oraz zasilanie narzędzi pneumatycznych w warsztacie maszynowym i warsztacie produkcyjnym.

Posiadanie wysokiej jakości systemu sprężonego powietrza minimalizuje przestoje, poprawia wydajność i zapewnia firmie DSR elastyczność w produkcji najlepszych części do pojazdów wyścigowych. DSR polega na jednej sprężarce Atlas Copco GA 26 VSD+, która zasila wszystkie urządzenia pneumatyczne w zakładzie o powierzchni 150 000 stóp kwadratowych. Maszyna posiada Napęd o zmiennej prędkości (VSD) ściśle dopasowuje się do zapotrzebowania na powietrze, automatycznie dostosowując prędkość silnika, aby nie marnować energii.

Gdy DSR jest w trasie, używa sprężarki śrubowej G7 Full Feature do zasilania narzędzi i sprzętu na swoich ciężarówkach. Wersja Full Feature jest wyposażona we wbudowany osuszacz powietrza z czynnikiem chłodniczym, który chłodzi sprężone powietrze i usuwa wilgoć, aby zapobiec uszkodzeniu narzędzi pneumatycznych DSR. Dzięki wspólnej pracy nad prawidłowym zaprojektowaniem układu sprężarki powietrza do naczepy, firmy Atlas Copco i DSR były w stanie skrócić proces przebudowy silnika o 20% między kolejnymi seriami.

"Nie możemy obsługiwać naszych narzędzi i sprzętu bez sprężonego powietrza. Mamy je w warsztacie wyścigowym, ale musimy je mieć także w trasie na wszystkich naszych pojazdach. Sprzęt Atlas Copco jest nam niezbędny wszędzie tam, gdzie jesteśmy" - mówi Don Schumacher.

Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystania sprężonego powietrza w przemyśle motoryzacyjnym, skontaktuj się z ekspertem Atlas Copco już dziś.