Wytyczne dotyczące wyboru właściwego dostawcy usług sprężonego powietrza

Udostępnij

Sprężone powietrze jest jednym z najważniejszych mediów w typowym zakładzie przemysłowym. Jest ono wykorzystywane w wielu procesach, takich jak narzędzia pneumatyczne, pneumatyczne układy sterowania, siłowniki pneumatyczne do uruchamiania maszyn i wiele innych.

Prawidłowo działający system sprężonego powietrza często wymaga pomocy dostawcy usług, który może ocenić potrzeby systemu i naprawić części wymagające konserwacji.

Wybierając dostawcę usług serwisowych systemów sprężonego powietrza, należy wziąć pod uwagę następujące wskazówki:

Znajomość podejścia do systemów

Organizacja Compressed Air Challenge (CAC) organizuje ważne szkolenia dla użytkowników końcowych i dostawców usług. Szkolenia CAC uczą, jak radzić sobie z sytuacjami wewnątrz i na zewnątrz sprężarki, które mogą wpływać na niezawodność dostaw sprężonego powietrza. Sprawdź u potencjalnych usługodawców, czy ktoś z ich personelu przeszedł szkolenie CAC.

Dostępność usług oceny systemu sprężonego powietrza

Dostawcy usług powinni oferować usługi analizy systemu sprężonego powietrza. Jeśli nie, powinni być w stanie skierować Cię do doświadczonego specjalisty od systemów. Oceny te powinny obejmować więcej niż tylko wykrywanie nieszczelności i zawierać informacje o ciśnieniu w systemie, przepływach, jakości powietrza, zużyciu energii i inne. Upewnij się, że usługodawca oferuje usługi uzupełniające, aby pomóc w osiągnięciu pożądanych wyników po wstępnym audycie.

Doświadczenie i wiedza w branży sprężarek

Inwestuj w wykwalifikowanych techników serwisowych, ponieważ mają oni możliwość rozwiązywania problemów i przywracania sprawności urządzeń w sposób wydajny i skuteczny.

Możliwość zwiedzenia zakładu serwisowego

Odwiedź zakłady kilku rozważanych usługodawców, aby zobaczyć, jakiego rodzaju warsztatami naprawczymi i magazynami części dysponują. Poniższe pytania mogą być pomocne w procesie wyboru:

  • Czy w obiekcie jest wystarczająco dużo miejsca, aby przechowywać sprzęt w czystym i bezpiecznym środowisku?
  • Czy obiekt jest czysty i dobrze zorganizowany?
  • Jaki jest dostępny zapas części lub nowego wyposażenia?
  • Czy zakład posiada stacje zasilające i testowe do testowania, przebudowy i serwisowania sprzętu przed jego wysyłką?
  • Czy zakład posiada kabinę lakierniczą i stanowisko mycia, które spełniają wytyczne dotyczące bezpieczeństwa środowiskowego?

Wybór odpowiedniego dostawcy usług nie zawsze jest łatwy, ale firma Atlas Copco służy pomocą. Wyślij do nas wiadomość na naszej stronie Kontakt lub zostaw komentarz poniżej, a my wskażemy Ci właściwy kierunek.